דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשלחת לארצות-הברית ויותר מזה 

מאת    [ 05/03/2006 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 4684 פעמים ]

מתוך 60,000 צופים עבריים בישראל נבחרים עשרות בודדים למשלחת של חודשיים במחנות יהודיים ברחבי ארצות הברית. אותם "משלחיסטים" עוברים הכשרה ברמה גבוהה, סמינרים וימי העשרה, שיחות עם אנשים חשובים והסברות על ישראל. הם הוכיחו ניסיון במנהיגות, ידע על ישראל ועל היהדות, הישגי צופיות מרשימים, שפה אנגלית שוטפת ויכולות תקשורת מרשימים. יותר מהכל, יש בהם אהבה למדינת ישראל, לחברים ולמשפחה ויש להם את הרצון לשתף את אותה אהבה עם החברים באמריקה.

המשלחת הזו לארצות-הברית היא אחד הכלים של תנועת הצופים להגשים מטרה ציונית חשובה מאוד - חיזוק הקשר של יהודי התפוצות עם מדינת ישראל. הקהילה היהודית כולה מתרגשת לקראת בואם של המשלחיסטים בכל שנה למחנה הקיץ הקרוב. הם מדריכים את הילדים, מתארחים אצל משפחות יהודיות, נפגשים עם הורים, רכזים ומנהלי המחנות, מדברים אישית עם החניכים והמדריכים האמריקאים, מוסיפים קצת עברית, מציגים תמונות מהארץ וגורמים לכל מי שעובר בסביבה להתאהב בישראל. בנוסף לכל זה מגיע גם קארוון הידידות ומלהיב את כל מי שרואה אותו.

המטרה היא לא לגרום לכל היהודים האמריקאים לעלות לישראל - אולי היינו רוצים שזה מה שיהיה אבל כדי לגרום לזה לקרות צריך להתקדם שלב-שלב. המטרה של המשלחת היא לקדם כל אחד שלב אחד קדימה בדרך אל ישראל. לגרום לכל אמריקאי לאהוב את ישראל קצת יותר, לרצות לבקר שם עוד פעם, ללמוד עוד כמה מילים בעברית...

אין ספק שהמשלחת עושה עבודה נהדרת. יש ביקוש ליותר ויותר ישראלים במחנות הקיץ, הופעות הקארוון נחשבות להופעות חובה שאסור להחמיץ, עשרות כתבות נכתבות על משלחיסטים ובכל מחנה הצופים הישראלים גונבים את ההצגה.

בנוסף למשלחת, לתנועת הצופים העבריים יש הנהגה אחת שפועלת בארצות-הברית - הנהגת צבר. זה עוד כלי הפועל, פחות או יותר, לאותה מטרה - כל השנה. חניכי השבטים מדברים בעברית, עוברים פעולות הקשורות לישראל ובסוף כיתה י"ב יכולים לצאת לשנת שירות ולהתגייס לצה"ל.

שני כלים אלו פועלים נהדר ותורמים הרבה למטרה הלאומית של חיזוק הקשר עם מדינת ישראל.

אבל איך אפשר לעשות יותר?

היתרון במשלחת לארצות-הברית הוא באנשים. המשלחיסטים הם המנהיגים בשבטים, הם עברו הכשרה מדוייקת לקראת הפעילות שהם עושים, הם בדיוק האנשים המתאימים לכזו משימה - הם ישראלים.

היתרון בהנהגת צבר הוא שזה פרוייקט לאורך זמן רב. במשך כל השנה יש צופים עבריים בארצות-הברית ולא רק בחודשיים של הקיץ.

כעת אפשר לפתח את שני הכלים האלה לכלי חדש נוסף - כלי שיביא ישראלים, משלחיסטים, איכותיים - לאורך זמן.

המרכז הארצי לצופיות שלח השנה שני חברי גרעין למשלחת במחנה קיץ של הקהילה היהודית בסן-דיאגו. במהלך שהותינו כאן, נפגשנו עם אנשים, התארחנו אצל משפחות, הדרכנו את החניכים ודיברנו עם ההורים - הכל במטרה אחת: הקמת גרעין קהילתי-משימתי בסן-דיאגו.

הגרעין ימנה בין שישה לשמונה חברים, בוגרי שנת שירות בישראל, יוצאי צבא ובוגרי year course של תנועת יהודה הצעיר (תנועת האחות של תנועת הצופים שפועלת בסן-דיאגו). חברי הגרעין יגורו יחד בבית משותף - קומונה בסן-דיאגו. הגרעין יממן את עצמו דרך עבודות בקהילה היהודית: הדרכות לילדים בבתי-הכנסת, פעילות בבתי-הספר היהודיים בשעות הלימודים ואחרי שעות הלימודים, חוגי צופיות בקהילה היהודית, עבודה עם הקרן הקיימת לישראל ועבודה בתנועת יהודה הצעיר הכוללת ריכוז הקלאבים (שבטים) ופתיחת חדשים.

בעצם תהיה קבוצה גדולה של משלחיסטים ישראלים שגרה במשך תקופה ארוכה (אבל לא ארוכה מידי) בסן-דיאגו, עובדת ומתנדבת בקהילה היהודית ותורמת יום-יום לחיזוק הקשר של יהודי התפוצות עם מדינת ישראל.

כרגע הקמנו את הגרעין בסן-דיאגו עם הרבה עזרה של אנשים שמתלהבים מהרעיון ובאמצע ספטמבר יגיעו לכאן חברי הגרעין להתחלת העבודה. אלו לא רק דיבורים - חברי הגרעין הראשון כבר קנו כרטיסים! עכשיו כל מה שצריך לעשות הוא לתמוך בפעילות מהארץ, להגיב לכתבה ולתת רעיונות נוספים ואם אתם בוגרי שנת שירות או אחרי צבא - אתם מוזמנים לפנות אלינו לבקשת הצטרפות לגרעין בכל שלב בשנה הקרובה.

גרעין סן-דיאגו: sdgarin@gmail.com
דור פוזנר, בוגר תנועת הצופים ובוגר שנת שירות במרכז הארצי לצופיות.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר תנועת הצופים:
http://www.zofim.org.il/magazin_item.asp?item_id=5476740025&troop_id=33051001



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב